F

GEMPAK!! Memang berkesan 10 Tips "Do It Yourself" Untuk Menghilangkan Bintik Hitam Di Wajah..

GEMPAK!! Memang berkesan 10 Tips "Do It Yourself" Untuk Menghilangkan Bintik Hitam Di Wajah..


10 Tips "Do It Yourself" Menghilangkan Bintik Hitam Di Wajah
PERTAMA.

Bawang putih-Saya telah menggunakan 3 ulas bawang putih , saya tumpuk bawang putih itu sehingga betul-betul halus lalu saya terus sapu pada bahagian muka yang ada jerawat .
Kemudian menunggu selama 10 minit dan saya membilas dengan menggunakan air yang bersih . . saya mengamalkannya selama 1 minggu , dan hasilnya sangat memuaskan hati . semua jerawat dibahagian dahi , dagu , dan pipi sudah mati .
KEDUA.

Putih telur-Saya nekad menggunakan dua biji telur untuk disapukan di muka dimuka walaupun saya tahu yang telur itu sangat hanyir ,
tapi saya tak kisa kerana semua itu untuk kecantikan diri sendiri. Saya pecahkan dua biji telur dan mengasingkan kuning telur , saya cuma mengambil putihnya sahaja . saya pukul telur dalam masa 2 minit kemudian saya menyapukan pada seluruh muka .
Saya tunggu selama 15 minit dan saya membilas dengan pencuci muka.
Saya telah melakukan nya selama 3 hari sahaja kerana tidak tahan bau hanyir tekur itu , tapi saya boleh melihat kesan yang berlaku pada kulit muka saya . . tidak menyesal saya menahan nafas selama 15 minit kerana tidak tahan bau hanyir itu .
KETIGA.
Daun Lidah Buaya-Tips yang ketiga ini telah diberi oleh mama . Sya mengambil satu daun lidah buaya , saya potong kepada beberapa bahagian , saya mengupas kulit luarnya dan sapukan pada jerawat yang berada pada dahi , hidung , pipi & dagu .
Saya melakukannya setiap pagi selepas mandi dan setiap malam sebelum tidur . . Selama 5 hari saya telah dapat kulit muka yang licin .
KEEMPAT.
Limau Nipis + Air Mawar-tips ini saya telah jumpa didalam majalah remaja . . Saya tahu memang susah nak mencari air mawar , saya berusaha juga kerana ingin mencuba tips ini .
Setelah sata temui air mawar , saya telah momotong dua biji limau nipis dan perah kedalam air mawar itu ,
kemudian saya sapukan air mawar yang telah dicampurkan dengan limau nipis itu ke muka saya dan saya biarkan selama 10-15 minit ..
Selepas 15 minit saya membilas dengan air suam . . Saya telah amalkannya sehinggalah sekarang .. kesannya memang memberansangkan & memuaskan hati ..
KELIMA
Petua yang keempat ini memeng saya selalu amalkan . Cuci muka 3 kali sehari . Orang kata debgan caramencuci muka 3 kali sehari boleh membantu menghilangkan minyak dipermukaan kulit kita , jika kita jarang membersihkan muka , maka bakteri penyebab jerawat akan tumbuh dengan subur . . That's why saya amalkan mencuci muka 3 kali sehari , walaupun saya sedang berkerja .
KEENAM.
Petua yang ini memang jarang saya lakukan , nak tahu kenapa bacalah petua yang keenam ini sampai habis . . Hindari daripada memakan makanan yang mengandungi gula , coklat , kacang dan juga makanan yang pedas , berminyak serta makanan yang berminyak.
Mama cakap makanan seperti itu akan menggangu peredaran darah pada tubuh , jadi proses detixitasi tidak boleh berjalan dengan lancar .
Tapi saya memang suka memakan makanan yang begitu sebab sedap.
Mama suruh saya makan sayur-sayuran dan buah-buahan.
Saya makan , tapi makanan yang mama suruh hindari pun saya makan juga .
Mama selalu makan daun semangi dan daun peterseli sebab daun itu boleh menggubati jerawat dari dalam tubuh . . Buah yang selalu saya makan ialah epal kerana epal mengandungi antioksidan.

KETUJUH.
Petua yang ketujuh ini juga saya selalu amalkan iaitu minum air mineral secukupnya. Selalunya saya minum 8 gelas air mineral sehari . .kerana menurut sebuah sumber yang boleh dipercayai , dengan berolahraga dan minum air mineral secukupnya membuat jerawat engan muncul.
tentunya dengan melalukan point no 1 iaitu memelihara kebersihan wajah dan tubuh.
KELAPAN.
Hindari stress-Menurut dari pada apa yang pernah saya baca , salah satu sebab tumbuhnya jerawat adalah stress . .
Jadi saya cuba melawan rasa stress saya jika saya rasa stress . . Saya cuba enjoykan diri saya dengan ketawa , jalan-jalan dan bergaul dengan kawan-kawan yang memang tidak berhenti-henti membuat lawak .

KESEMBILAN
Kawan-kawan saya kata kalau mahu menghilangkan bintik-bintik hitam , rendamkan sehelai tisu kedalam dua biji putih telur . Tampalkan tisu tersebut pada tempat yang ditumbuhi bintik-bintik hitam .
Setelah kering , tanggalkan dan basuh muka dengan air bersih dan pencuci muka . . lakukan dua kali seminggu .
Saya memang tak pernag mencubanya kerana sya tidak pernah ada bintik-bintik hitam di muka , tapi kata kawan saya cara ini memang berhasil . . So selamat mencuba . .
TERAKHIR SEKALI.
Cara menghilangkan bekas jerawat pada muka . . Campurkan beras pulut dengan kulit kayu manis , kemudian goreng tanpa minyak hingga kekuningan . . Kisar dan gosokkan pada muka . . Lakukan dua kali seminggu . .
Cara ini memang saya gunakan kerana selepas saya guna cara untuk mematikan jerawat dan menghilangkan jerawat , pasti ada bekas jerawat yang tertinggal . .
Jadi, saya gunakan cara ini untuk menghilangkan bekas jerawat ..
Credit: EYKA STRAWBERY
Namun jika anda "MAHU MENJIMAT MASA" Silakan Untuk MENCUBA DARIPADA PAKAR KULIT WAJAH WANITA! ALORA!!!!
Anda harus mendapatkan kulit muka yang anjal agar ia tidak menamppakan peningkatan usia yang ketara. Anda tidak perlu melakukan pembedahan yang mahal untuk tampil awet muda.

Apa yang penting anda perlu berusaha sedikit untuk melakukan perubahan.
GEMPAK!! Memang berkesan 10 Tips "Do It Yourself" Untuk Menghilangkan Bintik Hitam Di Wajah.. GEMPAK!! Memang berkesan 10 Tips "Do It Yourself" Untuk Menghilangkan Bintik Hitam Di Wajah.. Reviewed by bro jan on 08:04 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.