F

Zaiton Umur Baru 9 Tahun Dah Tanya "Saya Boleh Mengandung Tak Cikgu?"

Zaiton Umur Baru 9 Tahun Dah Tanya "Saya Boleh Mengandung Tak Cikgu?"



Semalam seluruh Malaysia sama ada di laman sosial atau di media massa, sibuk menceritakan suasana sekolah.

Maklumlah semalam 16 Mei adalah merupakan sambutan Hari Guru yang merupakan satu tarikh yang amat bermakna kepada guru dan sistem pendidikan negara.

Sibuk orang berkongsi pasal sekolah masing-masing. Namun begitu Ayahnda Abdul Rani Kulup pun ingin berkongsi pengalaman semasa beliau bersekolah rendah dulu yang dipetik dari page beliau.

Ikutilah kisah Zaiton

Ayah tengok di wall pesbuk ayah,semua orang nak becerita pasal skolah,konon die pon skolah jugak jilake betul..Kalau macam tu ayah pon nak bebual sikit la zaman ayah skolah dulu..

Ayah pon skolah jugak la musibat!!!!

Dulu masa ayah bebudak sebaya kau,ayah cukup nakal..Dalam klas ayah ada sorang awek nama die Zaiton kalau ayah tak silap anak tok ketua, lama dah ayah perati beliau ni

Masa dalam klas Sains Cikgu Suraya,Zaiton tetiba angkat tangan,boleh saya tanya cikgu?..

Tanyalah kalau berani jawab cikgu Suraya. "Cikgu mak saya boleh mengandung tak"..

Berapa umur mak kamu Zaiton tanya Cikgu Suraya "40 Cikgu"..

Kalau umur macam itu mesti la boleh zaiton, jawab cikgu suraya dengan jujur Sekali lagi zaiton menanyakan soalan yang sama pada Cikgu Suraya

"Kakak saya boleh mengandung tak Cikgu" Berapa umur kakak kamu,tanya cikgu Suraya.."18 Cikgu" jawab Zaiton..Kalau umur macam itu sudah kire dewasa,mesti la boleh..Jawab cikgu Suraya dengan penuh kyusuk dan tawadok

Ayah dah rimas,apa punye jilake la Zaiton ni lepas die2,dah bila pulak turn ayah nak tanya..

Zaiton tak puas hati beliau pon tanya lagi soalan "Saya boleh mengandung tak Cikgu"..Berapa umur kamu Zaiton.."9 tahun cikgu"..Kamu budak lagi mana boleh mengandung,jawab cikgu Suraya dengan penuh tabah..

Ayah dah start bebulu dengan Zaiton,ayah datang kat Zaiton ayah bisik kat telinga beliau...

"Kan aku dah cakap takde pape,engkau jangan la glabah"

Walaupun mungkin cuma gurauan oleh admin page tersebut... tetapi sakit hati juga..
Apa-apa pun Selamat Hari Guru kepada semua guru-guru.


Zaiton Umur Baru 9 Tahun Dah Tanya "Saya Boleh Mengandung Tak Cikgu?" Zaiton Umur Baru 9 Tahun Dah Tanya "Saya Boleh Mengandung Tak Cikgu?" Reviewed by bro jan on 06:54 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.